torsdag 1 september 2011

[Ones upon a time]

Sitter här och tycker synd om mig själv..leker martyr..
Har åkt på en förkylning...:(
Inte en sådan med hosta och nysningar..
utan den sorten med ömmande nacke, huvud i glasbubbla, allmän förvirring..you got the drill..
Det känns som om den ligger och lurar som ett lejon i bushen och bara väntar på rätt tillfälle att attackera..
Och det är såklart inte helt okej..
Jag är aldrig sjuk!(skyller på världens bästa immunförsvar och alla friska skogspromenader och alla djur som föräldrarna packade på oss när vi var små :)
Jag har max EN! förkylning om året, ser den lite som en utrensning i systemet, det behövs det också! Men det är frustrerande och gör mig rastlös. 
Det här är första dagen och den gör mig redan galen! Jag hade kommit in i ett bra flow med träning och så kommer den som en skavande vagel på ögat *grr
Försöker få så mycket sömn som möjligt så den försvinner snabbt dit den kom ifrån...Alltså Jonnas rum haha! På tal om:
Saffy har fått uppmärksamhet ikväll och har haft lite kvalitetstid med Jonna - de börjar gilla varandra I´ll say!
Första mötet: En rivstart in under sängen...jag menar Saffron då...inte Jonna :D
Och nu satt de i sängen båda två och såg allmänt flummiga ut Hah!

Imorgon är det fredag - sista skoldagen denna veckan! Det har inte varit alltför ansträngande denna första veckan, superskönt! Har nu också suttit i min läshörna för första gången, det var riktigt mysigt, spår i min kristallkula att det lär ske igen inom en snar framtid!

Pratat lite med mams i telefonen <3
Hon hade också glasbubbla på huvudet...delar de ut dem gratis nu eller vad?
På tal om gratis! Fick mig ett gult sadelskydd från Lidl idag när jag kom ut från Kalmarnyckel :) Nu varken ser eller känner jag sprickorna i sadeln när jag cyklar! En bonus där!
Anywho: Hoppas på ett snabbt tillfrisknande för min kära mor! Henne och "muscles"(pappa) träffar jag på söndag då jag ska jobba.
Om de ser(vilket jag hoppas..)så hade det varit gott med biff,potatis,lök, brunsås, lingonsylt och inlagd gurka till söndagsmiddag :D eller kålpudding..det går lika bra! gottgott* MMm blir hungrig bara jag tänker på det...ja..bäst att inte tänka på det...

Att det är fredag innebär också:
Rödvin :)
Fotboll, vmkval(fick jag talat om för mig, inget jag hade haft en aning om annars)
Början på helgen

BTW:
Är lite stolt över att jag hittade ett par kakibyxor på rea inne på NY:er :D Hade kostat 349 med 300 kronors rabatt :D Caching! Ahh lyckliga shoppingstunder - vad vore livet utan dem? Köpte också en ny tvättkorg idag så jag kan förvara min smutstvätt inne i garderoben...där den inte syns...

Hoppas på en bättre, mer pigg och mer social dag imorgon! Håll tummarna att förkylningen är som bortblåst så jag kan springa en femma innan jag slår mig ner för kvällen ;)

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar