fredag 16 september 2011

[What are words.]

Efter idag vill jag så ändra mitt framtida karriärsval!
Jag skyller på mitt nuvarande hälsotillstånd och att jag är lite skör och känslosam :P
Men jag behöver egentligen inte säga något med ord, vi kör ett bildregn som talar för sig självt istället!

GOS!

Snäll polle...

Favoriten!

Andra favoriten!


Bara 10 minuter hemifrån och vi hamnar på Skälby 4Hgård ute i Oxhagen i Kalmar. Stor gård med stora hagar och dammar för djuren att röra sig fritt. Det enda som fattades var Alpackorna(my sweethearts) Alla djuren var så snälla och keliga, man fick gå in till dem i hagarna och klappa och mysa!
Känner du för att dansa någon helg så kan du svänga de lurviga i deras gigantiska lada(Skälby Loge) :D Där brukar de spela musik och annat smått och gott! De har en hemsida att söka efter.

Det var skönt att komma ut från stan en sväng, andas frisk luft och rensa luftrören lite.
Ringde mamma(såklart) igår kväll och bad om råd.

Vid sådana här stunder vill man att ens mamma ska komma in med en varm kopp blåbärssoppa och stryka en på kinden :(

Lite svårt när vi inte bor grannar.
Men inatt var en jobbig natt med feber och koppspottning.
Grät en skvätt av smärtan och självömkan och tyckte jättesynd om mig själv..*buhuu
Jag kan knappt dra ut tungan och måste trycka på halsen för att kunna svälja utan smärta, fick i mig min fiskgratäng idag iaf :) Den blev väl sådär god...avslutade med kladdkaka som var kvar sen gårdagens Robinsontitt i korridoren ;) den var desto godare och gick ner lätt!

Igår hamnade jag på en blogg som kallas Bajsbloggen(jo, lockande namn, jag vet), men skrattade som fan när jag läste om halsfluss trots att det gjorde ont med varje andetag, det stämde ju så på pricken!

Här kan ni läsa om det!

I morse var febern nere men svaljet gör fortfarande ont. Gick upp tidigt för att få en tid till Vårdcentralen, ringde, nämnde att jag inte är folkbokförd, blev vidarekopplad till en annan vårdcentral i stan, det kom fram att de bara har hand om turister i det fallet..men lovade ringa upp igen. Vilket de gjorde efter 5 minuter och jag fick en tid!

There is a God!!

Så dit ska jag om en liten stund. Ge mig painkillers bara så är jag nöjd!
Fick strepsil av Anna innan och det blev en aning bättre - hon är värsta apotekhandlaren! - igår fick jag Ipren och Alvedon av henne, var lite osäker på om jag skulle ta båda, är inte van vid att stoppa i mig piller men febern steg mig åt huvudet och jag ville bara bort i drömmarnas land.
Trots sjukdom så är jag inte den som gärna ligger still, det vet de som känner mig. Försöker gå på mina promenader och så.
Och ikväll ska jag tydligen med till studentpuben för första gången i mitt studentliv och äta gott, får se hur jag känner mig, vet ju att man ska vila,vila,vila...och jag tror det lutar åt det hållet.

Hoppas bara att det inte kommer till skedet då det bara går att få i sig flytande föda...usch!

I bid you farewell och wish me luck!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar