onsdag 7 september 2011

[Ställ krav på mig så förvänta dig detsamma tillbaka]

Krav är inget ord som ligger mig varmt om hjärtat...
Människor har en tendens att kräva...
Om inte medvetet, så ligger det där under ytan och gnager..
Krav på att man ska följa normen som samhället har skapat...
"Stöpta i samma form" - ett uttryck som är taget ur sitt sammanhang..för det är vi inte..
De som inte uttrycker sig som andra, har ett nedsättande funktionshinder, väljer en annan livsstil än förväntat, byter riktning..alla är vi stöpta i olika former, likväl ska vi försöka passa in i ramen för vad som krävs av oss...för det är vad vi föds in i; kravet på oss eller ja, med ett finare ord;

- förväntningen på oss..

Gillar du inte folk? Flytta ut på landet..
Ogillar du salt? Välj surt..
Säg något bra och jag kan garantera dig att någon någonstans tycker det är mindre bra..
Svar finns det på allt, de passar kanske bara inte just dig eller mig.
Så, gå då?..eller stanna och slåss för vad du tror på?..vilket förväntar sig  folk att du gör?

Jag börjar känna igen mig själv nu..(nej, jag har inte fått alzheimers och glömt bort hur jag ser ut när jag tittar mig i spegeln, jag menar när jag pratar).
Hur mycket jag än tyckte om den grötiga whiskeyrösten a´la Janis Joplin så välkomnar jag min vackra stämma - välkommen tillbaka, stanna gärna ett tag nu!
Faan tänker många, Hah! säger jag :D

Den här lediga dagen har gått i effektivitetens tecken:
Ösregn när jag slog upp de melerade..(tänkte; va skönt att slippa gå uut! käkade frulle.
Fick en kick - drog ut tegelstenen till dammsugare(som har 0.1% uppsugningsförmåga). På 19 kvm så blir det lite tajt med en sådan bjässe, man liksom ställer den på plats - dammsuger lite - sen roterar man den - dammsuger lite - klart! :) I värsta fall få man stå på den för att få mer plats på golvet..
Hann slänga in två tvättar i farten..
Och vips så tittade solen fram - yes och så 1 timmes powerwalk bara sådär!
Sen hade jag bestämt bibblan med Josefine och vår superskicklighet gjorde klart vårt skolarbete, idag handlade det om hur barn kan uppfatta och utveckla matematiska begrepp, samtidigt som de ska får tilltro till sitt eget tänkande och sin egen förmåga att lära...mhmmm :)
Nä vi var klara...vilket vi blev väldigt snabbt..så stack vi åt olika håll.
Jag drog till Maxi - mitt bubbelvatten var slut, god förbidd! Hittade också en kaffekokare för kanonpris, och med en on/off knapp, inget flashigt och så enkelt. Den köper vi nog tror jag!
Sen tickade dagen på...
Rensade i garderoben - där flög 3 timmar. Otroligt vad mycket kläder man har som man inte använder! Sen vill jag tacka min spegel för att den..ja smalnar av ;D

Spegel, spegel på väggen där, säg vem som smalast i världen är..- ALLA!!

Nu sitter jag här och stampar i golvet. Är oerhört pigg...det är kosttillskotten som spökar :P
Tog en timmes rask kvällspromenad innan - det hjälpte inte...
Får se hur sent jag somnar, ska upp till skolan imorgon vid 08.00...
Lyssnar på Winnerbäck - högstadiet all over! Men bra är han :)




Upptäckte precis att någon har tagit över min säng...




Det är du som väljer det liv du vill leva - ingen annan
Det är du som ställer kraven på dig - ingen annan
Låt aldrig någon säga att du inte räcker till
du räcker för dig
de val du gör är för dig 
 ingen annan

Läs min blogg, läs den inte, jag förväntar mig ingenting, jag kommer att skriva ändå, för min skull... 

//Anya

1 kommentar:

  1. puss på dig gumman. Ajja sa Julian i dag när vi läste din blogg! ;)

    SvaraRadera