tisdag 20 september 2011

[Ready for the show]

En vibrerande väckarklocka på mobilen väckte mig i morse. Vi skulle inte börja förrän 10 så jag tänkte hinna med en powerwalk innan frukost. Traskade upp på stela ben och en aning trött. Kände mig inte speciellt utvilad - ikväll somnar jag som en stock. Gick min runda, kände mig duktig, kom hem, Josefine ringde - vi börjar 9..
Oj, bäst att lägga på ett kol(roande uttryck, undra vart det kommer ifrån?
Ett ångtåg som började gå sakta på rälsen och hade tid att passa, lokföraren utbrister - bäst att lägga på ett kol?!
En gammal gubbes eld i kaminen i en stuga långt ute i de mörka skogarna en kylig vinter börjar slockna och gumman säger: - bäst att lägga på ett kol Bertil!? Vem vet...
Duschade, åt frukost och hann i god tid eftersom det visade sig att vi började kl 10 trots allt...hihi*

Vi hade vår redovisning idag och det gick bra överlag :) vi hade inte kunnat göra det annorlunda och inte så bra på mindre tid för förberedelserna.
Kollaget tryckte vi in under min ryggsäck och sedan cyklade vi ner mot Kalmar nyckel. Börjar strongt gilla de lokalerna nu, fast de är en aning kalla. Idag frös vi en del när vi gjorde grupparbetet men vi blev klara för vi var himlans effektiva!
Sen cyklade vi hem till Josefine för lite kaffesnack, vissa tog fluffig sockerkaka....vissa inte...vissa försökte övertala andra men andra bara skakade på huvudet och skyllde på att det var tisdag, men kakan såg grymt god ut!
Men till helgen! Då får andra äta det de vill :D
Snackade länge om skola och ditten och datten..
Sen trampade vi ner till Netto för att köpa lite maud. Jag hittade mannagryn!! Det var inte igår, så jag köpte en paket ;D

Mumsfilibabba!
Gick en långrunda till ikväll innan Idolhäng i korridoren, en timmes powerwalk - yes sir. Och hör sen: Jag har börjat jogga i intervaller - konditionen är puts väck efter förkylningen, men det här är första dagen som jag har känt att jag har orken tillbaka! Helt underbart! Fatta vad frustrerande det är när man är så pass igång som jag är i vanliga fall, att dras med en förkylning i 2 veckor och inte kunna göra ett skvatt, bara se på och känna hur formen bokstavligen rinner ur en och man blir sämre och sämre. Men det har väl något gott med sig också. Nu kan jag inte bli mer taggad på att köra järnet så låt oss göra just det! Nu ska jag köpa gymkort på F&S, 3 månaders :) 

Bring it on´ I´m Ready!

Imorgon ska vi till förskolan Kungsfågeln för lite observation och sorteringsövning med de små livet, hoppas de är villiga att experimentera tillsammans med oss skumma okända flickor som bara dyker upp över en dag. Ska bli skoj!
Imorgon kväll är det också invigning för Indiskan på Baronen - and we are invited! Tilltugg bjussar de på och för 20% på ord. pris får vi förkovra oss i allt som affären har att erbjuda, very nice!
Då blir det till att klä sig lite extra fin.

Ska läsa ut min bok ikväll, sen är det jag som hamnar i drömmarnas land...


      [Dreams are illustrations from the book written by your soul]
                                           
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar