onsdag 14 september 2011

[Vid regnbågens slut finns en kittel med guld]

Jo förkylningen är kvar och det gör mig en aning irriterad..
Det är andra veckan och jag hatar att inte vara på topp, varken mentalt eller kroppsligen..
Vad gör man för att må lite bättre?? Sova, få frisk luft och...
Ja  en lunch -och shoppingdag med girlsen i Kalmar centrum :)
Jonna skulle ha skor, det blev inga skor, trots tre hjälpredor!
Såg världens ruggigaste kvinna på The New Yorker! som tagen ur en skräckfilm gjorde att jag gömde mig bakom klädhängarna till hon försvann ner för rulltrappan. Hon var en blandning mellan utomjordningarna i filmen Marsattack och en skyltdocka...och hon flöt fram ljudlöst...huuue, jag ryser bara jag tänker på henne! Jag är inte rädd för mycket men jag är inget fan av udda saker med konstigt beteende. Clowner, buktalardockor i trä, porslingsdockor osv - ja det är min lilla fobi det, jag klarar inte av dem och världen hade varit en bättre plats utan dem!

Ruggig!!














Sen var det meningen att jag skulle ge mig ut efter en almanacka och skriva ner mitt hektiska liv, fylla dagarna, so to speak...
Och jag hittade en riktigt fiiin almanacka också, med en matchande penna till ;)

Lovely! <3

Jag åt en riktigt god bakad potatis med kyckling-curryröra till lunch - mums!

Mätta och belåtna traskade vi till Indiskan - utförsäljning pga flytt! Jag gick bärsärka, det kliade i fingrarna fast jag inte skulle handla mer än den där almanackan...:S
Hittade en hylla för 25:-

Jag hade tre personer med mig som jag frågade men....
Jag var såklart tvungen att ringa mamma också, vem annars ringer man för att få ett OK?
Kitteln var på rea efter att ha kostat 949 :-, är det ödet? JAa såg den framför mig i min fina lägenhet, inredd med massa andra vintagemöbler....åhh gud så fint!!
Jag visste att jag skulle ångra mig om jag inte köpte den, fast hade velat ha den större sorten också ;D

Guld som glimmar!?

Jag lyckades iaf pruta ner den från 300 till 250! Mitt första lyckade försök att pruta och jag är så stolt över mig! :)
Man kan fylla den med ved, mössor&vantar, ha den som blomkruka, fylla den med vatten och ha flytande ljus i den eller bara ha den som den är..den är guld värd!

Och det går utmärkt att ha en katt i den också! ;D

Kattkopp!
Josefine lyckades sno den andra av de små kittlarna


Vill tacka vännen Mikael för att du erbjuder dig att titta på lilla Tafsen, helt underbart vad omtänksamma människor man har runtomkring sig, det hade varit guld värt om bilen kunde lagas för en billigare peng än vad verkstäder så gärna tar för arbetet. Sen är det lite roligt att någon läser min blogg också såklart ;D

Magen kurrar högt nu så jag får väl ge den lite maud..

Imorgon ska vi vara kreativa och göra ett projekt av lärandemiljö, samling på biblioteket 09.00 skarp!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar