onsdag 21 september 2011

[Levande dammsugare?]

Hörde att min katt smaskade på något...Det hörs, det är diskret, men det hörs...
Min katt åt precis flugan som jag som en galning har jagat med Kalmarposten i mitt rum hela kvällen, skönt att den nu är död och looong gone! För om inte så hade den surrat i örat hela natten och stört min skönhetssömn...ajaj!

Idag har varit en superduper underbar dag på alla sätt!
Slog upp de melerade när klockan ringde, bligade i taket och undrade varför jag skulle stiga upp?...varför ringde klockan? Jo, vi skulle ju observera på förskolan Kungsfågeln idag! :D

Upp och hoppa, sträcka på kroppen och hälsa solen välkommen!...ja, iaf upp och hoppa, någon sol var där inte när jag tittade ut.

Stadig frukost, havregrynsgröt med vaniljkesella, en grov macka med ost och ett glas apelsinjuice

Mötte upp Josefine on her flying machine med CoffieAnnan och vi var alla tre redo för att göra den bästa observationen någonsin!
Såg ett polisuppdåd på vägen och undrade vad som försiggick, en polis som sprang in i en buske(vad hon skulle göra där är fortfarande ett mysterium...)och en annan polis som tydligen hade ett yrke som rallyförare på fritiden. Allvarlig steg han ur bilen och tittade på oss som om vi var kriminella. Vi gick hastigt förbi...
Observerade och gjorde min sorteringsövning klart, skönt! Nu är det bara efterarbetet på datorn kvar - och där var min helg planerad!
Våra magar började kurra - Någon ville till Thai Silk, En Annan tyckte vi skulle vänta till fredag och en Tredje hade ju tänk ha tonfisk till middag....plötsligt nämnde Någon: -Zorbas då??
En tredje grämde sig och muttrade tonfisk men gav med sig för ja, vad har Zorbas som ingen annan har???

Jäkligt goda vitlöksbröd är vad de har!!
Så där hamnade vi, de har gjort om och renoverat - väldigt fräscht!
Vi gick därifrån med uppknäppta byxor och ett leende på läpparna :)
Hamnade i glashyttan - för där har jag alltid velat gå in :) Småpratade om att testa glasblåseri men att vi då var tvungna att ta oss ända upp till Kosta Boda för detta..
En ängels röst fyllde då rummet och sa - ni kan göra det här också, i slutet sällskap! Slängde till oss varsitt visitkort och vi vinkade glatt adjö.
Sen flöt dagen på; hem, matkoma, powernap, powerwalk(7km)...
"The big event" skedde senare på kvällen: Indiskans invigning! 20% rabatt på ordinarie pris :) och jag hittade några guldkorn, en mossgrön halsduk, en krok att hänga mina nycklar på och såklart en present till mamma då hennes födelsedag närmar sig :)

Nöjda vin och cider sipprande minglare
Efteråt lite tedrickande och snack på Kahls - gott te som jag måste köpa mer av sen!
Väl hemma spelade vi lite supermario(nostalgiiiii), jag var duktigt denna gången, och nu ska jag snart krypa till kojs. Har inte mycket kvar i min bok, vad ska jag läsa sen??! :(

Sen måste jag bara visa Kalmars motsvarighet till Bryggareberget...
Sånt här vackert ser man om man bara ger sig ut och traskar med dem som är till för att traska med :)
Sen kan man se annat också, sådant man aldrig sett förut...

En riktig krystare :)
Imorgon kommer jag verkligen inte undan, jag måste skriva färdigt mina fältstudieuppgifter, det hade varit skönt att ha dem borta till helgen(så man kan koppla av!)
Ska följa med till NordicC imorgon och springa 40min på löpband(skönt och spännande ska det bli att se hur mycket jag orkar!)

GodNatt

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar