söndag 18 september 2011

[Jag kallar det helg]

Helger är vad man gör dem till..Denna helgen har varit späckad med saker..
Det piggade upp i all min halsondhet...
Kortfattat, för jag är innerligt trött..
Har varit på Ölands djurpark med Anna;

´I like to movit, movit´


Världens ståtligaste djur - katten
Kusinen - men minst lika ståtlig ;)
Försökte på mig ett litet experiment med en schimpans...
De är ju så mänskliga i sina rörelser och mimik och jag tänkte se om han reagerade på att jag testade honom. Stod och studerade honom en stund och när jag fått hans uppmärksamhet så kliade jag mig på näsan några gånger..jag fick respons..om man kan kalla det för det..
Vet inte om det han gjorde var för att han diggade mig eller om han tyckte jag var en "pain in his behind", men han tog iaf lite jord och kastade på mig, sen gick han över till gräs..sen började han rucka på en stor trädstock som de hade i inhägnaden, pillade lite nochalant och bet i den..bet bort en hel pinne, tog sats och kastade rak mot mig...sen satte han sig under ett träbord och surade..
Hade inte vallgraven varit mellan oss hade jag nog varit schimpansmat nu :)


Blivit bjuden på skagenröra i avokado och dinkelpaj med kräftor och räkor av korridorsbuddies, mums!



Rattat till Ikea och handlat inredning till vårt "PimptheCorridor"projekt - Fan så fint blev det!


TACOSDAGS! och någon blev glad.....

...En fjant som har varit hemma över helgen var glad att vara tillbaka och få tacos som kvällsmat...

Happy
Tittade på en skräckfilm efter maten, Dead Silence..inte så farlig, det vanliga övernaturliga med massa specialeffekter...ja och en sak till...buktalardockorna...tur man har ögonlockar att sluta och vips! där gick halva filmen, för det var vad Dead silence handlade om...buktalardockor..men det var mysigt under min filtmed min blåbärscheesecakeglass i vårt nypimpade tvrum :D

Liten uppdatering på mitt hälsotillstånd..
Jag vet, jag är jäkligt bra på att hålla masken, men igår var en helvetesnatt! När jag gick och la mig hade tungan svullat upp och jag sluddrade som om en geting stuckit min tunga två gånger, man kan ju tro att det var rödvinet till maten som gjorde sitt men nej det var det faktiskt inte...
Spottkoppen var överfull, jag grät av smärta och allt jag ville var att springa långt därifrån, men det kunde jag inte, klockan var 3 på natten...
Var på vårdcentralen och det var som jag befarade...virus...vilket betyder...nej, ingen antibiotika. En väldigt "vänlig och empatisk" doktor säger;
-Du kan köpa receptfria halstabletter på apoteket...och helt enkelt låta det gå över av sig självt...

Hur fan hjälper det mig när jag vrider mig i smärta varje gång jag ska svälja mitt saliv, vilket händer ofta då man vet att man inte kan! Och man tänker hela tiden, inte svälja, inte svälja och därför på något creapy sätt producerar ännu mer saliv så det riktigt forsar ner i halsen..
Vad hjälper det när man ligger på rygg och tungan täpper till det lilla andningshål som finns kvar efter att mandlarna är stora som golfbollar...
Morfin hade varit himmelriket!
Men i morse kändes halsen iaf en aning bättre och även nu, trots att det kommer på kvällarna, så det kanske är på väg..bort.
Har vandrat i ösregn ikväll(inte så bra kanske, eller? Vem vet, kanske värsta dunderkuren!

Imorgon är det skola och jag är redo för diskussion!
På tisdag ska vi redovisa vårt projekt - Den flygande grisen :D
De andra kommer att få tårar i ögonen!

Vår bebis

Hittade en kort på någon jag saknar och kan inte hjälpa att undra;

- När ses vi igen?

<3
God natt*
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar