fredag 9 september 2011

[Tissel, tassel]

I helgen sker det stora ting - men om det nämner jag ingenting...

Kaffefolket kan slappna av och sluta att gå bärsärka, för att jag, Anja Kind, införskaffade oss den här:

Inget klirr i koppen :(

Lappen var Jonnas idé...men ingen reagerade så vi säger väl att det misslyckades...
Hade movienight med Jonna igår och jag pockade på henne att se "my all time favorite movie":



Hon gick inte därifrån med torra ögon :D Mission completed!
Uhh! Sen upptäckte jag en låt i filmen som, sedan förra gången jag tittade på filmen, har fallit i glömska, men nu hörde jag den igen och blev förälskad! <3
Den är så träffande, både i musik och text..går rakt in i hjärtat!
Går och mysnynnar på den hela tiden nu!....

Nu till exempel gör jag det....mysnynnar*

Ni kan lyssna på den här!
Men ni behöver inte titta på Jimmy Ruffin, just listen to his voice*

*mysnynnar

Idag rattade jag ner till Blekinge för att passa föräldrarnas hus, och göra det där som jag inte tänker nämna något om...fniss*
Imorgon stundar det besiktning för lilla tafs...håller tummarna stenhårt för att den går igenom denna gången! Har ingen lust att köra den till verkstad.
Bara jag inte får samma karl som förra gången...han var sur, tvär och bara rätt och slätt petnoga den där mannen! Nej den här gången får det gärna vara en trevlig, glad och lite slarvig karl som luktar gott, bara för att jämna ut orättvisorna här i världen!


Jag tror på dig Tafsen!!
Vissa säger att sommaren är förbi, andra säger att den kommer igen en stund till..

Den är iaf långt borta, mornar som kvällar anser jag!
Nu när jag har lagt in promenader som rutin i min dag(så skönt!) så märker man skillnade rätt snabbt efter varje dag som går!
I morse var det verkligen inte varmt! Träningshossorna och munktröjan räckte knappt, drog in fingrarna i ärmarna innan jag fått upp värmen...snart premiär för underställ I´ll say!

*mysnynnar

Men det var en fin kväll att promenera igår - 1 timme var jag ute och vandrade - man hinner tänka mycket på en timme..


Skymning

Citygross väntar på mig. Päronens kyl var tom, så jag får allt köra och fylla upp inför helgen!
Fredagsmyset stundar :)  Lite paj och annat smått och gott ikväll månne?

Till de fina personerna i korridoren som tittar till lilla "miss Jamare" när jag är borta, Tack! Hoppas ni får en gooood kräftskiva! ;)
                                  
                                      Önskar en trevlig helg till alla underbara människor!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar