söndag 4 september 2011

[Kort men gott]

Haft en störtskön helg.
Fredag: Litta VMkval på tv, vilket involverade ett härligt gäng i Kalmar, tacos, öl, mojitos, rödvin och många skratt. Fotbollen slutade inte så bra,,,vilket jag redan hade förutspått men ingen ville såklart lyssna för...Ungern har aldrig vunnit över Sverige :P Tack värdparet för en jäkligt rolig kväll! Kom hem rätt tidigt men det blev sent för vi skulle ha mat...bullens kokkorv..:P Mums! Min röst tappade jag bort någonstans vid "Vallen" eller möjligtvis tidigare...förkylningen har vandrat neråt och jag låter numera som en karl i 50års åldern..porrigt!
Lördag: Vaknade min vanliga tid..09.00, trots sent tugg i köket med Jonna. Hann med lite städ, tvätt och skolarbete innan jag vågade sätta mig vid ratten och styra hem till Karlskrona för att jobba söndag. Hade myskväll hos föräldrarna med kycklingsallad, vitlöksbröd och fångarna på fortet(Fy fan va jag skrattade när fd miss universum sprang på löpbandet med vattenfyllda hinkar..och trillade..ajaj men ack så roligt! Underhållning på hög nivå!)
Kollade på sista Robinsonavsnittet från förra veckan, fan va bra det är! Börjat ogilla Vicky och hans syn på kvinnor och mäns plats i samhället...men för övrigt så verkar alla fullt sunda i sina värderingar, inga RobinsonRobban so far. Nu får vi alla vänta till torsdag innan nästa avsnitt :(
Rösten min hade fortfarande inte hittat hem men jag tänkte; -det går väl över tills imorgon...
Söndag: Det gick inte över tills "imorgon",,det blev värre "imorgon". Vaknade utan nästan någon röst alls, stod och försökte sjunga opera i köket på morgonen för att "värma" upp min vackra stämma...det hjälpte sådär :P Tills pappa kom ut och undrade vad det var för karl som stod i hans kök tidigt på morgonen...
Käkade frulle och stack till jobbet.
Gick rätt bra faktiskt, hela dagen förflöt smärtfritt. Råkade få väldigt hög röst ibland när den kom tillbaka, vilket jag inte var beredd på, så det kunde bli ett; - SKA DU HA LITE RÄKSALLAD PÅ?!..mycket diskret,,,kunden vågade inget annat än att ta den jäkla salladen :P Bra försäljningsknep*
Hämtade upp lilla Jonna efter jobbet och drog österut på E22:an...Fick se en michelinbugge på motorcykel som körde om oss...som sedan körde om honom :) På vilket han vinkade glatt Hah!
Käkat lite fishermans friend - hjälper ingenting..
Sjungt mjukt i bilen hem till Kalmar - näee..
Nu är jag bara tyst..kniper käft, drar igen blixtlåset...skönt tycker många ;) Underbart tycker jag! Behöver ingen orsak att inte prata med folk..bara harklar mig lite och pekar på halsen...aha okej ja bäst att du vilar din röst..:D
Har beställt kosttillskott, (Hydroxycut Hardcore ska förhoppningsvis ge mig lite motivation i resan till en lite tajtare kropp) ser fram emot när de dimper ner i lådan och jag kan fortsätta min träning efter en förkylning :) Är inte så insatt i hela grejen med kosttillskott men det artar sig!
Imorgon är jag leeedig..eller ja...läsa litteratur såklart! :D men ändock...leeedig. Ska försöka på mig en powerwalk innan frukost(en lugn sådan, känner att andningen inte riktigt är med mig) Ja jag vet att man ska vila bort en förkylning men rastlösa jag säger emot! Jag får ju snart en god natts sömn, det borde räcka!?..eller? Ställer klockan och känner efter...

Natti*

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar