söndag 25 september 2011

[Pass på!]

Några dagar har gått förbi obemärkt...
Några dagar har flutit förbi mjuk och stilla...
Några dagar som fyllts med glädje och skratt...
Några dagar att minnas, värna om och förvara...


Har precis skrivit färdigt och kontrolläst mina fältstudiepapers - 4 sidor rent svammel, hoppas innerligt att lärarna tycker att det är suveränt svammel, intelligent svammel, svammel på hög nivå, gärna i nivå med Einstein och att en komplettering är långt, långt borta - rent sagt obefintlig :)

Jag är väldigt nöjd idag, denna helgen har jag utnyttjat till max!
Varit på gymmet fem dagar i rad, yes sir! Igår boxade jag vadderingen ur en boxsäck - skönt att bli av med irritation och aggression - man får tänka på något som gör en arg, det hjälper kan jag lova!
Pluggat, skrivit och varit allmänt duktig =)
Igår shoppade vi som galningar, tror vi alla behövde fylla på vår malbitna garderob med nya fräscha höstkläder.
Jag kom hem med; Skor, byxor, vantar, väska, linne...sparar det bästa till sist( En splirrans ny digitalkamera!!!! Ich bin überglüchlisch. Min första egna digitalkamera. Har dragits i åratal med en hederlig framkallningskamera men nu kände jag att det var dags att hänga med i svängarna.
En mörkgrå Sony Cybershot med 16 megapixlar och den är så vacker! Fick minneskort och en fin liten väska till i paketpris. Jonna sa att jag flörtade mig till det, jag kallar det kvinnliga fördelar ;)

Here is my first, (my last) my everything:

<3
Det bästa är nästan panoramaeffekten, några exempel följer här:

Nästan hela mitt rum -. lite ljust - but still...:)

Anna vs moi

Stensö
Sen kan man ta andra sorters kort med min superduperkamera såklart :)

<3


Här ville jag inte vara för länge så jag stack illa kvickt! Hela fågelboet var ett bålgetingbo :S
Idag var vi på gymmet  tidigt, precis efter frukost, skönt. Sen pluggade vi som tusan och blev klara, cyklade ut till Stensö, fotade lite, tittade på fåren och gick 5 km, cyklade hem, cyklade till maxi, köpte ingredienser till hemmagjord korridorspizza och...
Nu har jag precis ätit upp just den pizzan, med massa vitlök, färsk chili, färska champinjoner, färska tomater,bacon,salami, ost..och! banan och curry på..såklart! Allt jättefärskt :D
Funderar på en kvällspromenad runt stan, men ska låta maten sjunka lite så den inte gör besök uppåt igen..

Imorgon är det redovisning, jag är inte så laddad för det men jag tror väl att min proffsiga powerpoint ska vara nog för 10 minuters prat. Wish me luck!
Längtar såå till torsdag då jag ska köra hem till Karlskrona för att umgås med familj, jobba, äta ute med jobbet och annat smått och gott :) Ska stanna några dagar extra också - underbart!

Trevlig söndagskväll
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar