söndag 16 oktober 2011

Helgen i Karlskrona var en kanonhelg! Kan sammanfattas i max 20 ord:

Mysig fredagskväll, trevligt restaurangbesök, långa höstpromenader, djuriskt gosigt, snuskiga kaffekoppar, "äckliga” smörgåsar och skratt.

Jag lovade ett bildregn och regn ska det bli J

Fredag:
Fick en heldag med mys på fredagen eftersom jag kom ner i torsdags. Detta betydde, långfrukost, långpromenad, bus med brorsdottern och såklart så skrev jag färdigt mitt arbete till skolan - med lite pedagogisk mammahjälp ;) På kvällen blev det vin och tortillatårta(inte många vet vad det är men jag vet vad det är...Gott!)




Vem gungar högst, pappa vs dotter

Sagabus!
                                             

Tortillatårta!!!
Lördag

Mer promenader på schemat, man kan tro att det är det enda vår familj gör....;D


Butterflied!!

Daddy the sheepherd!



Knas på Knösö


Vi hade tur som fick se när bonden på Knösö samlade in alla fåren.
Så jäkla roligt det såg ut när de sprang rakt emot oss och
vallhunden som var så duktig! Det är inte varje dag man får vara med om något sådant!

Det har blivit mycket fika denna helgen. Mina föräldrar tycker om att fika... Till frukost - kaffe, efter promenaden - kaffe, efter maten, ja kaffe, och så en liten kaka också till det :)
Men jag har njutit av varje sekund för jag gillar ju kaffe!
På lördagskvällen blev det lite festligt med Olivia, Malin och Malou. Bord som var beställt på Antons väntade på oss - sen gick vi vidare till Stars&stripes för lite drinkar och satt där och gäspade i deras soffa kvart över tio på kvällen...
Vi gick hem så tidigt att jag kunde hinna med nattbussen istället för taxi ;P
Men det var trevligt att träffa girlsen iaf!

Söndag

Det blir intensivt när man åker hem över en helg, mycket att hinna, göra och se, samtidigt som man vill koppla av och njuta.  Har haft toppenväder hela helgen verkligen och idag blev det promenad...igen. Men på Skärva denna gången. Stötte på Highland Cattle, keliga får och en social katt.

Bääääää

Gooood Macka :)










Äckliga koppen...
 
Jag äääälskar landet och dras mer och mer till det.  Kanske börjar föda upp en sådan här eller två;

Hah!
Nej nu tyar jag inte meeer och stänger verksamheten för ikväll. Godnatt*

//Anya





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar