torsdag 6 oktober 2011

[Rödvin, Matematik och Robinson..

Är summan av min torsdagskväll..
Helt rätt avslut på denna dagen :)
Var en aning stel i kroppen när klockan ringde imorse - med all rätt efter gårdagens gympass!
Matematik och räknetal, begrepp, taluppfattning osv är vad vi hitt´på(som de säger här i Smålandet) i skolan..
Det har varit friska vindar och murrigt väder hela dagen och nu känns det att hösten har kommit för att stanna. Det är just sådana här dagar man ska gå med mysbyxor hela dagen, helst inomhus och utan några som helst planer på att gå utanför dörren. Men, har man seminarie så har man och de tar inte närvarolistor för ingenting :P
Så vi trampade på friskt i blåsten bort till Kalmar nyckel. Josefine trampade som aldrig förr, det visade sig att hon mätte sträckan på sin I-phone, den mätte 3km enkel väg, alltså 6 km t/r, så! Nu vet vi det!
Efter skolan hamnade vi på systemet av någon anledning...
Det är finfin service när kassören stoppar ner flaskan i kassen åt en ;) Första gången det händer mig, men förhoppningsvis inte sista!
Sen handlade jag Varmakoppen soppa med mig hem - har en ny dille på kvällarna och det är varm soppa. De har ju alla sorter; minestrone, gröna ärtor, kantarell, potatis/purjolök, ost/broccoli osv...(valde ej de två sistnämnda pga ost och potatis, sen är det E-ämnen i som jag inte är så förtjust i) Vill helst inte få i mig några halvfabrikat, men jag blir hungrig på kvällarna och kan inte bara äta de fördömt goda Satsumasen :D Och så är det ju bara 100 kcal/2 dl - och den är varm och mättande!
Så det får ses mellan fingrarna!
Sen blev det Robinsontittande i korridoren, vi har väntat en hel vecka på att det ska komma och nu, bara sådär jätteplötsligt, så får vi vänta en vecka till...det är bara inte rättvist!! :´(

Men nu säger jag tack och god natt! Spöregnar det inte imorgon så ska jag försöka på mig en morgonpromme innan skolan ;)

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar