tisdag 11 oktober 2011

[Lilla tafsen tar en break]

Jo nu är det officiellt, tafsen är avställd över vintern..snyft
Men många är vi som känner att vi vill gå i ide och inte vakna förrän i vår..ellerhur? Slippa allt vad vantar och underställ heter, kasta av oss kläderna och gå i bikini...japp, sommar vill vi ha!..ellerhur?
Men Tafsen kommer igen, det ska jag se till! Hoppet är ju som sagt det sista som lämnar...

Blev tvingad till ännu en kväll med fotboll på tv...(Av Jonna, trots att jag så snällt fixade tillbaka hennes kanaler som så mystiskt hade försvunnit på hennes tv så skulle jag titta).
Men jag måste faktiskt nämna att denna gången satt jag kvar hela matchen, det var faktiskt lite spännande och jag har fått en favorit, Ola Toivonen, inte bara duktig utan också lite smågodis att titta på, istället för han som börjar på Z..och tänk! Så bra matchen gick utan honom ;)

För övrigt idag så har jag varit i skolan och räknat med bråk..
Har också varit på gymmet, klockan 18 en vardagskväll....här kunde man också räkna med bråk, för det var fler personer än maskiner, vilket då ger en två alternativ;
Antingen vänta på sin tur....som aldrig kommer om man inte agerar...
eller...
Sträcka på sig, ut med armbågarna och se skräckinjagande ut ..ja jag vet...sånt gör jag inte så särskilt bra...
Sen stå och lurpassa bakom maskinen man skulle ha...
När personen på maskinen börjar trappa ner på tempot och man ser att de sträcker sig efter vattenflaskan, torkar sig i pannan med ärmen , pustar och trycker på stopp..
Då tränger man sig förbi, hoppar kvickt upp på pedalerna och börjar trampa, ofta så tidigt att de inte hinner torka av sitt allvetes svett innan, men vad gör man inte? Hade ju fått stå där i evighet annars!

Det var kyligt när jag cyklade hem vilket fick mig att tänka på..sommaren igen..
Är det fler än jag som gärna hoppar över vinterhalvåret ända bort till sommaren och värmen??




Imorgon ska jag tvätta, städa, och försöka plugga lite till tentamen..jajemen!
Blir nog en mycket givande dag..
Hej och hå sen drar jag till Karlskrona sådär lite spontant torsdag-söndag :)
Olivia kommer hem över helgen och det har lovats festligt...

Godnatt*

//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar