onsdag 26 oktober 2011

[Tentaångest och saxomaniac]

[Tentan är gjord!]

Vet inte vad jag ska säga..kan ha gått bra, kan ha gått mindre bra. Men fick lite panik när decimaltalen och bråken som de ju lovat inte skulle ha med på denna tenta dök upp...
och de fem principerna som ju var så viktiga...ja de kom inte alls...chi fick vi där vi satt på våra små isärsatta kvadratformade bänkar och väntade på att klockan skulle slå 14.00 och salkontrollanten hårt slår igen dörren och låser in oss som små djur.
Det är som om de vill säga, hahaha nu kommer ni ingen vart förrän ni har skrivit färdigt detta gräsliga terminsprov. Upp med ID på bänken - inget snack - mobilerna avstängda och i väskan, som INTE får hänga vid din plats..ja så är det...
Nu får vi vänta 15 arbetsdagar innan vi får besked:

'I´m so excited, i just can´t hide it'

Så nu har vi betat av den tentamen, men tro inte att det lugnar ner sig..pust,stonk och stön.
Imorgon har vi föreläsning och start av projektarbetet - var är min fritid, hallå?! Jo, den börjar på fredag, då ska vi förbereda inför lördagens tjuvstart av Halloween som ju är, ja, egentligen nästa helg :P
Men vi ska göra korridoren fin med spindelväv och skräckkänsla iaf :) En massa skräckfilm och god mat :) Sen ska jag luncha med mamma också som kommer upp lite spontant på lördag - jättemysigt! och jag har en sak till henne som hon har velat ha jättelänge men som hon inte har hittat någonstans,(vet du vad det är mamma??), nu har iaf jag hittat det och det ska hon få för det är hon värd!

På söndag har vi hyrt bil - ja på Statoil - tror inte jag får rabatt för det, men hey! Det är fria mil! Då drar fyra av oss iväg till Vimmerbys höstmarknad - 70 olika marknadsstånd och massa mys i höstmörkret!

[Chop,chop goes the scissors]

Ja du mamma, jag har sagt det många gånger till dig när jag står där med saxen i högsta hugg och en stadig blick på dina lockar som ingen frisör kan klippa som de ska klippas.
Men jag kan! Jag hade blivit en ypperlig frisörska!
Jag har handlaget, jag har skickligheten och jag har charmen att övertala den mest envisa/mest oroligaste av dem alla! Jonna Carlsson som inte klippt sig sedan i Juni. Hon blev nöjd....or so she said...
Klippt två stycken ikväll - I´m on fire! Och Anna ville klippa av mer, men jag sa; hold your horses och tänk på saken ett kryddmått, du kan inte ångra dig ;) Kanske ska börja ta betalt....hmmm

Här är bilderna(Har tyvärr inga före bilder på Annas frisyr):

Nacken...

Och luggen..

 Och Jonnas:
Före!

Efter!
Fick inte ta så mycket på Jonnas längd,,,men sådant kan ändras...;D

Jag har fått mersmak så känner någon för att klippas till - let me know! ;)

Godkväll*
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar