lördag 8 oktober 2011

Päron och kanoner


Lördagsmys!
Det är lördagseftermiddag och jag sitter här storkmätt..jag skojar inte, det går inte ner en endaste liten bit av något mer ikväll..ja...kanske en satsumas då..
Men! Har en anledning och bara en anledning; Thai Silk :D
Päronen kom upp från Blekinge över dagen för att umgås lite med dotra, så hon(moi) bjöd dem på det godaste som jag vet - thaimat :) Med lite mjukglass som efterrätt *mums
Sen satt de jästa och belåtna och solade sig...

Efteråt gick vi en promenad ner till slottet för lite "borgliga intryck". Det är så vackert när man går upp till kanonerna på toppen och såklart så har jag bilder på det också:




"The king of the castle"
Det blev en fin dag med solsken och glatt humör!
Hann med en tripp till Ikea också där jag fann 6 stora fina vinglas - så nu kan jag njuta ordentligt när jag dricker rödvin nästa gång :D

Idag är det ätardag/vilodag. Vilket betyder att jag får äta det jag vill, onyttigt också jaa och vilar från gymmet. Och oj vad jag har ätit! Hah! Men det är ju vad man ska göra på ätardagarna, hur ska man annars klara sig i hela veckorna till nästa ätardag? Tog iaf en iskall, frisk långpromenad i morse(luft måste man ha!) köpte frallefrulle med mig hem *lyx och nu sitter jag här proppmätt och lite smått, skönt trött :) En helt underbart, lyckad lördag alltså :D
Sen blir det nog filmtittande inne hos Jonna-jo, jag hittade Gullivers resor, med Jack Black bland mina filmer, hoppas den är rolig.

Until next time; Tänd lite ljus i höstmörkret, njut och ha en fortsatt fin lördag :)
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar