tisdag 4 oktober 2011

[Kanelbullens dag och jag bidde utan]

Det doftar underbart i korridoren...
Det doftar kanel..
det doftar bulle...
Och eftersom vi läser matematikkurs nu så lägger jag, intelligent som jag är, ihop ett och ett..
Då blir det...
Kanelbulle!
Det bakades i korridoren - nej inte av mig...

Fina och säkert jättegoda!
Idag köpte jag gymkort på Friskis och svettis..
Så jag ska ha självdiciplin och inte nafsa på någon bulle...duktiga jag! Tar ett gigantiskt svenskt äpple och några Satsumas istället(men minst lika gott!)...hoppas på en dallerfri mage någon gång i framtiden...typ nästa vecka hade varit trevligt...nej jag vet att man ska se det långsiktigt...har lyckats innan, så varför ska det vara så svårt nu??
På tal om gymmet; världens häftigaste, enklaste maskin har de där...jag kallar den "climb the rope"
Man sitter på en bänk och drar i ett kraftigt rep, precis som om man....ja klättrar i rep...det tar ska jag säga, särskilt om man börjar med trögaste graden och går mot det lättaste, för när man är på det lättaste så är man så slut i armar och överkropp att man helt enkelt inte tyar!

Har också varit företagsam och försökt fixa och trixa ihop det med "lilla tafsen", åkte en sväng till mekonomen där de var hjälpsamma och kanske kunde fixa reparationen till ett lite mer, vad ska jag säga, reducerat pris :P vi får se vad de säger..men det lutar åt att ställa av mitt hjärta och vinterförvara den i ett garage här i Kalmar, hinner inte(besiktningsdatumet går ut den 10 oktober) och har inte råd att lägga en nätt reparationssumma på 10,000 + summan för nya vinterdäck...*suck* mitt lilla hjärta blöder och jag kan inte hela det :(

Ikväll ska jag pula ihop ett nytt fältstudiepaper - mitt var tydligen inte bra nog - grr* jag blir tokig när jag har saker hängandes över mig, jag vill ha det klart, det ska bort, bort, bort! Fastnade istället i kortspel ute i korridoren - Ne-er - President, jag lyckas alltid bli det förstnämna...ja för vem vill vara president egentligen??? :P

Helgen var superduper! Kanonväder när jag kom - gick en promenad med päronen i solen - sen kom dimman till stan och lämnade inte stan förrän tisdag morgon tillsammans med mig...
Jobbat med "Petra bootylicous" i helgen, lika kul som vanligt såklart!
Oktoberfest med jobb, god mat och gott sällskap *mina söta små arbetskamrater - de är världens finaste människor!
Firat mamma - hoppas hon blev glad över presenten :D Fick god fläskfilégryta och min all time favorite - svart vinbärsgele!!! Mumma!
Gått på teater,,not so good, men kul att hitta på något annorlunda..
Fick lite terapi i form av skogspromenad - det behövdes!! Fan vad jag saknar de djupa skogarna när jag är i Kalmar! :(



Skogens Guldregn :)
Skogen hjälper mig att hela mig själv och mitt inre, den hjälper mig att andas och där kan jag vara ifred med mina tankar, får jag inte ha skogen nära mig så går jag banne mig in i psykos, vilket jag var nära att göra innan denna skogspromenad. Ingens fel - bara mitt...min inre frustration och prestationsångest. Ibland går livet på rätt spår, ibland inte. Man kan inte dela upp allt det svåra och det lätta och välja att få det svåra på en gång och sedan ha det överstökat...det kommer när det kommer, sen beror det på hur rustad man i den stunden är, vissa dagar är man stark, vissa inte....denna dagen var inte en av de starka..
Det kändes som en evighet innan jag ens kom ut till skogen! Det tryckte på i bröstet och andningen kändes tung och ansträngd. Och när jag var som närmast, med bara en backe som skiljde mig och lugnet, så går en polis ut i vägen - pekar aggressivt med hela armen på mig - och vinkar in mig till sidan, jag hinner tänka, Fan, helvete, inte detta också!! Jag var så nära, så nära..
Det visar sig vara en nykterhetskontroll - jag blåser - han påpekar att jag väl ska besiktiga snart? Ombesiktiga svarar jag..
Han märker att jag är obekväm - han blir obekväm - önskar en trevlig dag - och jag kör iväg...

Jag kom ut och det var tyst och det var underbart!!

Det talar för sig självt att jag måste ha lite bildregn nu. Jag har fått tillåtelse av la´ familia och tog inte de värsta av dem ;)


Jag säger bara; 34 gifta år..<3

Moi!

Lilla Sagafisen :)


Årets sista grillning??

Innan Oktoberfesten och fula mössor
Tittut pappa!! Hah!


Spenderade lördagen hos Marcus - med Thaimat - 100 kilo godis - och en jäkligt dålig skräckfilm (Dead..something something.., se den inte) Annars, mycket trevligt! Fick låna med mig ett 1000 pussel(Jan Van Haasetren) :D Något att göra alla regniga höstdagar :D

Nej dags att ta tag i studieuppgiften...eller sova...har ju hemarbete imorgon trots allt..

All världens god natt!
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar