torsdag 24 november 2011

[Christmas is near]

'En komplimang väckte mig i morse
den fick mig att le
 och hela dagen blev en dag av glädje.'

Måste säga att det är riktigt roligt att få respons på sin blogg och att folk faktiskt verkar läsa det som jag skriver! Tackar ödmjukast för visat intresse ;)

Seminariet gick galant...såklart! Alla var superduktiga och hade gjort fina arbeten på väldigt kort tid! Vi är ena riktiga kämpar vi studenter! ;)
Efter redovisningarna utbrast jag glatt; - Nu är det helg! Varpå Josefine snabbt påpekade att det är det verkligen inte Anja, vi ska ha grupparbete..min lilla känsla av lycka dog sådär jätteplötsligt som bara en lyckokänsla kan göra ;) Men vi kämpade på och kom...ja, en bit iaf! Sen cyklade jag till postterminalen för där tycker jag om att hänga på torsdagarna...nej jag hade en bok som var "felbeställd" - och se! Där tjänade jag plötsligt 500:-!
Snabbvända hem för att magen skrek maaud! och maud fick det bli. Sen skrek benen gaau! och gick gjorde jag, en rask halvtimmes skön promenad i skymningens dunkla mörker.
Sen var det dags att agera moraliskt stöd då Jonna skulle ha den heliga fotbollsbibeln av Kalmars fotbollslag som gick att köpa i saluhallen.

Vi ranglade bort på våra studentcyklar - som rullar alldeles utmärkt! Det gick på 2 röda - in, ta bok och ut igen. Vad hände med autograferna Jonna? Nej, de bryr vi oss inte om..kan det ha varit för de 100 personerna som satt där inne och åt?...perhaps,perhaps,perhaps.




Sen mötte vi två andra filurer vid Kalmarsundsslottet för det var dags för julmarknadspremiär!
Foton var tvugna att tas;
Ursäktar den dåliga skärpan, det var kallt, jag kan inte riktigt min kamera än OCH jag blev distraherad. En hög röst i mörket; - Vem tar kort på miiig!! Den höga rösten kom från höger och var faktiskt inte alls med i bild, men en 12årig pojke kommer emot mig och stannar precis bredvid, han glor. Jag håller på att fumla med kamerans inställningar men säger sedan lugnt till honom; Ja, vill du att jag tar ett till på dig? Jag trycker in knappen halvvägs så den röda lampan lyser rakt i ansiktet på honom. Han blir tyst och går iväg...
[Pedagogik på hög nivå] :D

Väl inne gick vi bärsärk på provsmaken, rökt korv, fudge, glögg, stenugnsbakat bröd och massa mer!
Jag smakade för första gången på ett kanderat äpple - lite för sött för min smak tyvärr, men fina var dem! Och det var ju tur att någon annan tyckte om dem ;D                                            --------------------------->>>>>>>>>>>


 Efter att ha tittat på "konserverade" Annika(hette hästen så?) och gått en runda så kom jag stolt hem med glögg, fudge och kanelmadlar och det verkar från bilderna sett att någon annan är riktigt sugen på de där...


 Mmmm..                                                           gottis...                                               Är det till mig?!

Gymmet har hunnits med ikväll också, helt otroligt vad jag har varit effektiv idag! :) Kommer att somna gott nu. Imorgon bär det hem till Karlskrona för jobb :) och tandläkarbesök :( har aldrig haft hål så imorgon hoppas vi på att det delas ut banankräm för glatta livet!..och ja just det..inga hål) Så det blir en tidig busstur med en busschaufför med glatt humör...!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar