söndag 6 november 2011

[Lek, smek och söndagsstek]

Lite sliten idag, var ute hela lördagsnatten och bekämpade brott ;)

Kom till Karlskrona i fredags morse och fick träffas en av de skånska morbröderna som var uppe, mycket trevligt! Hos mamma och pappa blev det fredagsmys med vin, Creolsk gryta och tänd brasa!
 

Igår träffade jag syster med familj och mös med deras nya "tillfälliga" medlem, vi får se om hon stannar, får jag lov och presentera Charlie!


En väldigt bestämd ung dam!
Jag har funderat och knåpat hela veckan på vad jag skulle klä ut mig till på Dennis 25årsfirande och bestämde mig för att gå som den superhjälte vi alla kvinnor har inom oss ;) Det blev en lyckad egendesignad version av Batwoman med lite tyg från en barntröja, en händig mamma med nål och tråd(Ja jag bad henne...men enbart för att jag tycker det är så oerhört trååååkigt att sy!) Resultatet:
  
En annan bestämd ung dam!
När jag kom till festen så träffade jag en död munk, en blodig sjuksköterska och grandma "Malou"!

 I början av kvällen stod jag och tryckte i köket av en jäkligt bra anledning! För i vardagsrummet satt den här filuren, men efter lite bål ryckte jag upp mig och tänkte vafan! Jag är Batwoman, jag är inte rädd för något och se! Vi blev riktigt goda vänner!

Batwoman vs Chucky 1-1
Det börjar lukta gott från söndagssteken i köket, underbart skönt att inte behöva laga maten själv ibland ;) Ja hos päronen har man det bra.
Imorgon konkar jag tillbaka mina resväskor till Kalmar för en ny kursstart(svenska ska vi läsa, hoppas på många skönlitterära böcker i studieguiden!)
Det är härligt att ha haft denna långhelgen och vara fri från skolarbete och skriverier(samtidigt är det en liten konstig känsla, för man har ju alltid något som hänger över en annars). Så jag går med känslan av att jag har missat eller glömt något, trots att jag inte har det.

Varit ute på Karlskronamöbler och Miomöbler och fönstershoppat, provat sängar och klagat på REApriser som egentligen är ordinariepriser...:P
På vägen hem körde vi inom Willy och jag köpte något som jag inte köpt på flera år;
Bara för att ;)
Och jag fick en Sverigelott på köpet för att jag köpte två!
Så ikväll blir det uppesittarkväll i Kindska residenset :D

Vi som aldrig vinner men aldrig slutar hoppas!

Gubbarna i försäljarbåset sa att de skulle hålla tummarna för oss!
Önskar Er alla en fortsatt trevlig söndag!
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar