onsdag 23 november 2011

[Dansa med vargarna eller skjut ner dem]

[Ta hand om din kropp för din själ bor däri]

- Ibland måste man låta sig själv varva ner.

Har haft en stressig liten knopp några dagar och undrat hur jag ska hinna med alla göromål. Jag känner på mig att helgen som stundar - med början imorgon, kommer att stressa upp mig en aning,,,en av mina mindre fina egenskaper tyvärr ;P
Tur jag har en mamma att åka hem till som kan lugna ner mig och säga till mig att inte tänka på allt på en gång, vilket får mig att tänka på ett känt citat från "gubben Ensten":

"Jag tänker aldrig på framtiden den kommer tids nog ändå"
Einstein


Han har en poäng där, grubbla på en sak och du genomgår problemet fler gånger...lite onödigt, don´t you think?...
Ingen sätter högre krav på dig än du själv
Ingen nedvärderar dig mer än du själv
Ingen tvivlar på dig mer än du själv
Nej, börja älska dig själv och du kan sen också älska andra

Idag har vi iaf jobbat på som tusan med våra seminarier. Blivit klara med och skickat in ett av dem, skapat en jäkligt vacker PP ;D och nu är jag äntligen klar med den enskilda uppgiften som ska läggas in på måndag. Hade inte hunnit göra den i helgen i.o.m. jobbet så,,,Anja har gjort den nu! Färdigtpaketerad att lämna in - härlig känsla, men det tog sin lilla tid.
Imorgon bitti gäller det alltså, redovisning av bilderboken..håll tummarna! Mest för att vi inte ska råkar säga något helt annat än intertextualitet....;D

Gick in en stund ikväll och tittade på villor, alltid lika roligt tidsfördriv. Ibland drömmer jag om ett vitt korsvirkeshus med svarta knutar, någonstans i naturen, nära havet, där jag kan plantera i min egna trädgård, ha några djur och bara lulla omkring, självförsörjande. Ibland drömmer jag att jag hade en topprenoverad lägenhet, centralt och nära till allt, natur och staden rus. Ibland drömmer jag..Sen vaknar jag upp och befinner mig på 19kvm med torra krukväxter...Hahahhaha! Ironiskt..nejnej.

Nu blir det sängen och min nygamla bok som Jonna köpte åt mig för 3:- "I vargarnas närhet" av Nicholas Evans.
Den handlar om..wait for it...vargar! Måste nämna att det var grymt tråkigt att läsa att vargen som rört sig i våra trakter hade blivit uppspårad och skjuten. Jag hejade på den. Så som den hade undvikit jägarna i så många län, det är synd. Människan tar över och exploaterar marken och till slut finns det ingen plats kvar för dem att röra sig på. De är missuppfattade varelser som människan har utnämnt till ett bestialiskt hot som ska utrotas till vilket pris som helst. Jag skäms. Djur är simpla varelser, de har egentligen bara ett övergripande mål och det är att överleva. Människan, hon är den med baktankarna...

Är det så här vi kommer att få se dessa magnifika djur i framtiden om vi fortsätter att skjuta av dem som vi gör?...
<<<<------------------

Jag föredrar att se dem i sin naturliga miljö! ------------------------------------>>>>




//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar