torsdag 10 november 2011

[Pytt i panna av alltihopa]

Nej jag är inte på klaghumör!!

Har precis varit på gymmet och är pigg, glad och nöjd som en mört :D (Borde kanske skriva inlägg varje gång jag har varit och gympat?)

Jag har precs ätit en supergod pyttipanna & rödbetor och med,,hör nu; kokt ägg! Hade ett enda litet fjuttet ägg i kylskåpet och det hade jag kokt igår....som förberedning intalade jag mig...det grämer mig lite..

Jag har verkligen snöat in på smoothies som mellanmål.
Jag har testat några olika och ingen har gjort mig besviken(so far).
Men priset går att diskutera - det är "rääligt" dyrt med 21:- för 330ml som man dessutom dricker upp i ett nafs.
Men man håller sig mätt en stund och får en extra kick så man presterar bättre ;)
Den här gången blev det Guava/Papaya
(den var verkligen frisk och go måste jag säga!) "Mumma"

Idag hade vi litteraturseminarie I av...ja..många.
Det gick smidigt, det var mest en genomgång på begrepp som vi inte kunde tänkas kunna, rätt komplicerade begrepp - eller ja, krångliga då de går in i varandra och betyder snodd på samma sak, möjligen ett litet, litet ord som knappt märks som skiljer dem åt, men det är den skillnaden vi ska kunna...
- Are you with me??

Igår köpte jag en söt liten mus till 'Little miss Jamare', jag tyckte hon behövde träna på sin killerinstinct, och inte ligga och sova hela dagarna. Hon blev jätteglad och lyckade rätt bra - här ligger den - bytet med en nöjd jägarinna bredvid!

HUNTER VS PREY 1-0
Då har vi tyvärr kommit till den dagen då Robinson tar sitt sista sändningstag i Tv4 :´(
Det är första Robinson där jag verkligen har sett hela perioden, med ett litet undandtag för en ishockeymatch som skulle ses, men jag kom lagom tillbaka till utröstningen! ;) Kan det vara för att det är relativt "normala" människor med denna omgången? Ingen farmen-Sebastian, eller RobinsonRobban som får oss andra att se ut som Heliga Birgitta efter sin biktning. Nej och inga pakter och skitsnack så man tror man är tillbaka på högstadiet..."vanligt alltså" och med spännande tävlingar. Men som sagt, väldigt sorgligt att det är slut ;( Därför firas det lite med frysta blåbär och god kesella här ikväll på Hospitalet.

Robinson lämnar oss och lämnar oss också en fråga rungandes i luften;

'Vad ska vi nu göra på torsdagskvällarna?!'
Imorgon bär det hemåt till födelseorten ones again - men denna gången är det inte för att spöka ut mig - eller ja, jag ska ha mina jobbkläder på mig...;D Förhoppningsvis träffar jag lite känt folk också(känt för mig alltså..) Pussa på lite syskonbarn, få massage av pappa(endast han kan ta i så det känns ordentligt!), bli killad på armen av mamma(..fast jag vet att hon tycker det är världens tråkigaste uppgift..HaH! Det är egentligen min och syrrans uppfinning(syster nr 2). Men nu har hon bestämt sig för att bo så he-vetes långt upp i vårt land så den uppgiften har jag nu lagt på vår kära mor :D Jag slänger fram armen lite lätt i soffan, ler med mina glittrande hundvalpsögon och säger killa..

Har man den fördelen som minsting eller fungerar det oavsett vilket nummer man är i syskonskaran??
Mysig torsdagskväll!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar