fredag 18 november 2011

[Den blomstrande jakten]

[Jag drömde att jag blev skjuten i bröstkorgen och att jag gick runt med ett cigarettrunt öppet svart hål i axeln med kulan fortfarande fast i kroppen..]

Vissa drömmar minns man inte alls..
Vissa drömmar etsar sig fast som en fästing i knävecket...
Denna gjorde det, just för att den var så verklig..

Idag är en fri dag, tvätten är inslängd, njutit av en god grötfrukost(tröttnar aldrig på den, har börjat piffa upp den med lin, pumpa och solrosfrön, vilket är en succe för magen!)

Högst upp på schemat idag är en cykeltur ut till IKEAområdet, jag ska ha en stor kruka och blomjord till den fina palmen som jag fått av Josefine.
Och på tal om så var det uppesittarkväll där hemma hos henne och Erik igår, alla var redo med sina bingolotter och pennor. Men vi blev besvikna då Loket(som för övrigt verkade tittat ner i flaskan innan programstarten kom med patriotiska anspelningar som(- Inga utlänningar i Bingolotto). Men säger man så?! Hah! Ja om man är "lok" gör man väl det...Richard var inte mycket bättre med sina kyssattacker mot kameran, Hahaha* Nästan inga dragningar på lottnummer och bara två spelfält...alltså; Ingen vinst för min del :( Men trevlig kväll och sällskap för övrigt!
Kebaben jag köpte på Vegas på vägen var också underbart god I´ll say*

I onsdags var vi på premiären av Breaking Dawn - helt okej faktiskt! Och det kommer från en som inte är ett Twilightfan, men underhållen blev man och så fick man titta på fina pågar ;) (Inga namn nämnda, för de minns jag inte, men det var inte Jacob..;)

Sinnet för toner som jag har får mig alltid omedvetet att lyssna efter musik vart jag än går. Råkar det komma rätt ljudkombination så fångar den min uppmärksamhet. Tittar jag på film så kan jag t.o.m. glömma bort själva handlingen i filmen för att jag blir så uppslukad av musiken. Detta hände när jag såg Breaking Dawn - de hade ett grymt bra soundtrack!
Smakprov här (rysningar kommer när trummorna börjar i mitten av låten och så har vi Bruno Mars´s nykomling här Enjoy!*
Uh, och så vill jag ge er January white också <3 (Inte från soundtracket)

Redovisningen i onsdags gick också bra, fick fram det jag ville ha sagt, kanske en aningen kort men det kom fram och läraren var nöjd :) Nästa lektion är på måndag.

Idag åker mamma ner till mormor - och jag följer inte med, väldigt synd.

Trevligt fredagsmys
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar