torsdag 3 november 2011

[Terapi och frosseri går hand i hand]

Idag har jag varit världens mest produktiva person!

Steg upp halv 8..(på en ledig dag måste jag nämna:)
Slängde in några tvättar...Oj wow! Kom just på hur underbart skönt det känns att slippa konka upp på vinden för att slänga in tvätt...hmm i nästa boende ska jag ha tvättmaskin i badrummet(fully noted!)
Passade på att grovstäda mina 19 kvm med och hör nu; vår nya dammsugare! Superduperbra Electrolux, tystgående och uppsugningsförmågan Allan! :) Inga dammkorn undgick den!

Drog vid lunchtid iväg på min blåa springare tillsammans med Jonna och Amanda, vi skulle äta på Subway(min första...och möjligen sista gång)Jag väntade på en smakupplevelse, har ju hört rykten, men ingen upplevelse kom, varken för smaklökar eller luktsinnet...besviken :P
Dessutom skulle jag kunna göra godare "mackor" själv ;)

Menmen, sen skulle jag handlar ingredienser till mina Mummamuffins som vi ska ha till Robinson ikväll så Coop bidde det :) men inte innan jag råkade hamna på H&M....hitta dem här. de låg och såg så ensamma ut så jag köpte dem:


Här hänger de nu så fint och på köpet, när jag hände upp dem, så fick jag trampa i en av Miss Jamares spyfällor...hon lägger dem lite varstans, idag låg den på mattan och nu är den under min fot..men fint upphängda - det blev de! :)

Anywho, började med bullbaket direkt när jag kom hem, det var så längesen och jag fick en kick så det blev Mummamuffins, nötkakor och chokladkakor :D Jag skulle kunnat fortsätta hela kvällen om inte äggen tog slut :( Tänkte göra kolakakor också, det gjorde vi alltid hemma när vi var yngre men sirapen lös med sin frånvaro så jag skippade det!

Sen fick jag träningsabstinens och stack till gymmet en timme - klickade så konstigt i min höft när jag väl var där och jag tycker att min sladderbelly fortfarande är just sladdrig..:P men vad är väl en bal på slottet! Jag fick iaf godkänt på min matematiktenta! Kör stenhårt med det nu när saker inte riktigt går min väg :) Jag gav järnet som man ska göra och det är lätt när man har världens bästa musik i öronen!

Som den här
eller;
Den här :)

Där var inga creapy gubbar idag  heller :)

När jag kom hem så blev det att laga ett riktigt mål mat(en submacka kändes inte som en helt nyttig och varierad kost) Så jag slängde ihop det här:
Kycklinggryta!!
Med mycket vitlök...så håll i hatten men framför allt håll för näsan!
Känner att jag nu har eftersvettats färdigt och tar mig en dusch, sen sträcker jag ut mig i soffan tillsammans med de andra och njuter av kakor och Robinson :D Sen får jag väl ta och packa resväskan för imorgon blir det tidig buss hem , måste ju utnyttja hela fredagen, har lite att handla inför kalaset på lördag. Ska bli kul att träffa morbror som kommer upp från Skånelandet!
Säger också grattis till min bror som klarat sin uppkörning
Säger också grattis till alla som har klarat sina tentor i dessa tentatider - och ni som inte nådde riktigt ända fram, bra kämpat! Ni tar dem nästa gång!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar