söndag 20 november 2011

[I am Nuts in Nuts]

Vaknade med dimma utanför fönstret i morse, vilken överraskning! tänkte jag, med tanke på att vädret har varit så underbart soligt de senaste dagarna...ehh, nej.
Med risk att låta som 76 och inte 26 så var kroppen min lite trött, tung och stel, men efter att ha pratat med allra käraste syster i telefonen igår, så kom vi överrens om att en "solhälsning" kanske kunde hjälpa de där stela lederna på morgonen. Så en stäckning hit, en sträckning dit och en ner till tårna så kändes det genast bättre! Så skönt att sträcka ut kroppen ordentligt!

Bänkade mig framför tv med frukosten, vill ju inte missa From Lark Rise to Candleford, min nya absoluta favoritserie! humor, intriger, hat och allt gott och blandat med massa virriga, helt vanliga människor :) Se den eller missa något underbart!

Första avsnittet bjuder jag på här! :):):):):):):):)

Tänkte passa på att tipsa om en ny juice, eller superjuice som de kallar den. Den kommer från Pauluns och innehåller blåbär, acai, röd druva och svarta vinbär. Uhh Acai, tänkte jag. Den ska vara jättebra för immunförsvaret och med massa antioxidanter! Så, köpte den. Eftersom det stod Acai över hela paketet och med stor skrift så det måste ju vara massar med Acai i den då...Nyfikenheten tog över, hur mycket Acai finns det egentligen i den? Och hör och häpna hela 1% Hah! Så vi får se hur super den är egenligen. Tipsar mest för att den var god, uppfriskande :)

En rask långpromenad i dimman blev det sen :D Mysigt*
Råkade hamna hos käre ClaesO på vägen hem. Köpte en pysselbox(ja det var söndag, småduggade och mysfaktorn var hög, så jag tänkte; what the heck*)





Häromdagen planterade jag ju min fina palm, så jag tänkte att lite före-efter bilder kunde vara i sin ordning..

Färdigt!
Idag efter gymmet badade jag bastu(senast var med mamma..i våras) avkopplande, varmt och helt underbart! Ska göras fler gånger :)
Och hasselnötter är min nya grej, så himla gott att knapra på på sentimmarna och man är lite småhungrig innan sängen. På tal om...

God natt!
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar