måndag 7 november 2011

[Just around the corner?]

Funderingarna i mitt lilla huvud rör runt och skapar kaos..Man är bra på att säga till andra vad de ska göra för att själva må bra..men du själv då? Gör du det du vill göra? Det du mår bra av?
Gör inte sådant din magkänsla säger nej till..säger den eviga klyschan, medan resten av kroppen knorrar, är detta rätt!?

Har pratat med många som känner sig en aning oinspirerade för tillfället...
Har det med vårt underbara väder och den mörka årstiden att göra månne?..
Iaf ,så skapar mina bry rynkor i pannan var och varannan dag..
De är för många ör att kunnna prata om och ingen annan än jag själv har svaret..jag har bara inte hittat det än...
Det är så mycket jag vill göra men jag vill göra allt på samma gång!..Idéerna bubblar inom mig, de blir för många för att sedan falla platt.

Vi har alla funderingar och tankar, stora som små..sådant som är hela världen för just den som funderar, medan det för andra, är oväsentligt.
Är det så att många av oss redan vet vad vi vill, har vägen framför oss skottad och klart att vandra fram på? Går livet att planera i detalj? Går det att bestämma sig för vart man vill gå när man gör sina val? Jag anser inte det, livet väljer själv sina vägar och du får helt enkelt bara följa med i strömmen, göra det bästa av situationen och vara nöjd med det du får. 

[Du får välja vilken middag du ska laga, men inte om den kommer att smaka gott]
- its in the eye of the beholder...eller i smaken i detta fallet ;)

Det känns som jag står i ett ständigt vägskäl med skyltar som snurrar åt alla håll, jag vill stanna kvar men springa iväg så fort att lungorna värker. Jag har inte gjort något val, och om jag gör det, när jag gör det, så hoppas jag innerligt att jag väljer rätt, inte för andras skull, utan för min.

Andra små tankar, dvs mina "mosterstankar" är hos prins Julian. Lilla tufsen mår inte bra, han har fått lunginflammation :( Väldigt ofta önskar jag att vi bodde närmre, vi missar sååå mycket!

<3 Må bättre snart lille prins extra <3

Känner för ett litet bildkollage av egentagna bilder ikväll faktiskt! ;)








Björstorps hage
Har tänt ljus här på södra vägen för att mysa till det denna måndagskväll, det hjälper lite :)
Starten på svenskakursen gick av stapeln idag så nu har jag lite läsning att förbereda till på onsdag :)
Avslutar med en bild på min fina vintagetavla som jag köpte i helgen :D


 //Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar