tisdag 14 augusti 2012

[Dagen som gått]

Cyklade till jobbet i morse och har varit jäkligt effektiv idag kan jag lova! Kunderna var ypperligt trevliga och det flöt på bra. Däremot kunde jag inte lova chefen att vara lika mycket på hugget imorgon - dagsformen är alltid formen för dagen och den vet man först när man slår upp de melerade :) Två dagars arbete kvar!

Cyklade hem till föräldrarna när jag var färdig med mina sysslor, blev bjuden på lax, bara sådär =) och körde sedan med mamma för att kika in en liten egen företagare i skogarna runt Johanneshus som hette Linda och som säljer enbart ekologiska produkter för hud och hår, inga tillsatser bara naturliga ämnen - kika in vetja! www.almaofsweden.se 
Himla trevligt och säkert mycket bättre för din kalufs än de man köper i affären. 

Annars då? Jo, det knallar mot höst...
Det känns i luften och syns på alla svarta kajor som samlas i grupper på torget tidiga mornar. Ja just det ja, och så märker man det på att csn skickar ut en påminnelse på att ansöka om studiemedel denna sista terminen...
Fick också svar från VFUsamordnaren idag som hittat en plats 1½mil utanför Kalmar(med bra bussförbindelser nämnde hon) skönt att ha tillgång till en bil då tänkte jag och mailade tillbaka att jag gärna tar platsen. Det slår 9 mils pendling till Karlskrona i fem veckors tid mde hästlängder, I´ll say!

Nu samlar jag kraft för att springa en runda men benen känns tunga, vi får väl se hur detta slutar. Men jag antar att man blir lite medtagen när man är igång från 6 och jobbar intensivt hela dagen med kundkontakt och varubeställningar.

//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar