fredag 17 augusti 2012

[Värmeslag och festfredag]

Idag ringde min klocka 08.00 och kyrkkockan också för den delen..där har vi något som jag INTE har saknat i min boendesituation! 
Fixade snabbt frukost och tog med mig sopsäcken jag rensat ut från vinden igår kväll för att slänga i Uffelådorna. Nu är det tipptopp där uppe och kartongerna är fint staplade på varandra. Det underlättar ju OM jag ska flytta senare.
Körde till Kalmar och lilla miss Jamare Saffron för att kolla läget. Hon mådde fint och gick bananas några timmar i korridoren innan hon fick maten hon tycker om och kröp ner under täcket för att sova. Lilla gumman är inte lika aktiv som hon var i sina ungdomens dagar ;)
Slängde in våra fina IKEAmattor och filtar i tvätten och svepte ett gloöga på golvet där inne...drog med en suck igen dörren och tänkte att nu fan är det andra korridoren tur att städa!
Har en känsla av att det väntas oss en städvecka innan skolan kickstartar...frågan är vilka personer, som vanligt, i slutändan kommer att göra jobbet?
Tog sedan Tafsen och körde tillbaka till Karlskrona i en för jäkla het bil!(Ja jag att den är snygg men nu menade jag faktiskt att den var varm..) Det är inte stället jag hade velat spendera min lediga dag på men nu är jag glad för att jag gjorde det och fick fixat lite. 
Mina borttappade nycklar förbi borttappade :´( Hade hopp om att finna dem i Kalmar(oh, va glad jag hade varit då!) Men icke...
Får väl kolla kopiöst noggrant i bilen igen...

Några saker har nu släppt från min bry- lista:
Jag har ett litet hum om vilken sorts dator jag ska köpa framöver, detta gör att jag kan slappna av på teknikfronten.
Jag vet att jag har fått en placering av VFUsamordnaren i Kalmar, vilket besparar mig att åka 18 mil om dagen t/r
Jag har fyllt på lite av min garderob med "nya" kläder som jag plockat ut ur Jessicas två, låt mig repetera, TVÅ till bredden fyllda sopsäckar med klänningar/kläder och annat krims. Tack Jessica!! =) Så nu behöver jag inte shoppa nytt på ett tag ;)

Sitter här halvdan och vi ska åka till syster om en halvtimme för en festkväll. Så nu får jag lägga på ett kål och bestämma vilka kläder jag ska ha på mig, fixa hår och slå in paket. Alltid samma sak varje gång det är dags...ute i sista stund.
Trevlig fredag!

//Anya

2 kommentarer:

  1. Känner jag dig rätt kommer du snart shoppa nytt i alla fall ;D fast på dessa har du ju iaf inga prislappar som hänger kvar!

    SvaraRadera
  2. Ehh, ja, sen kommer ju hösten och höstnytt i affären :D jo där var några stycken prislappar hängandes där också ska du veta ;D Jag har lagt ner allt i en säck nu som står på mitt rummet, tänkte ni två andra dönickar ville kika igenom också :D

    SvaraRadera