torsdag 16 augusti 2012

[Funday...]

Känns som att det enda jag tar upp här på bloggen just nu är jobb, ja det händer ju inte så mycket annat just nu...Så för att inte bryta normen så ska jag jobba idag :D Men sen är jag ledig imorgon och då blir det full fart! 
Får börja tidigt och köra upp till Kalmar, tänkte hinna med att ta lite saker med mig också så jag slipper dra fullt lass nästa vecka. Så ikväll har jag en date med vindsrummet - jippie! Jag kan inte fatta att jag har bott i min lägenhet i en månad nu \o/ det är sanslöst vad snabbt det går och hur skönt det har varit att stänga sin dörr till oljud och ha det tyst och skönt. 
Hittade mitt grannpar på terrassen häromdagen när jag kom från jobb och de frågar om jag bestämt mig var mitt hem är än? Nope, svarar jag. 
Till svar får jag; Vi tycker du ska stanna här, här har vi allt och så kan du underhålla oss två gamlingar när vi är uttråkade..haha!! Ja vilket charmigt erbjudande blinkar jag och försvinner in genom porten. Om jag hade haft någon som sorterade mina saker, fixade flytt, packning och ett fint boende med trädgård så är jag rädd att jag inte hade tvekat ett ögonlock. Antar att det är arbetet innan som gör att jag tappar lusten.Jag gillar att ta i, planera och så, men den praktiska delen kan göra att jag blir lite förvirrad ibland och det blir en djungel bland avtal, papper och kartonger. Räknade ut att jag har haft fyra olika bostäder i tre olika städer under en 4 årsperiod, så kul är det inte att flytta på sig!

Igår gjorde jag en minimal god gärning, såg två killar tappa en femtiolapp(inga stora summor jag vet) men cyklade iaf ifatt dem och gav fram pengen med ett stort leende..såg att de hade öl i handen.. Med en värme ombord cyklade jag vidare och tänkte att nu har de råd till en öl till ;)
Imorgon ska min syster ha 35års kalas(hon fyllde i april så ni förstår att det är dags! Så jag ska hinna till Kalmar och tillbaka till klockan 17...bråda tider men jag gillar ju fart!

Fick en "muntlig" dagens ros på jobbet igår för min så trevliga kundservice attityd, det krävs skicklighet att ha så många bollar i luften som vi har där ute :)

Några jag inte hört av på länge är No Doubt & Pink, men se! Nya låtar!


Dags att trampa iväg till säljarkarriären och öka på min snittcheck! ;)
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar