lördag 4 augusti 2012

[God morgon, middag och kväll]

Gårdagen var min lediga dag och det skulle utnyttjas, vilket det också gjorde, heela långa dagen :) 
Vädret trippelkollades innan( jag hade en stunds tvekan med världens starkaste blixtoväder kl 01 på natten)..men kylväskan packades med diverse mat, jag plockade upp Marcus och vi styrde kosan ut på en holme(jag och namn) i Ronneby skärgård med Jonnas lilla puttrare. Där solade vi en stund. Sen övergav Jonna oss för att hämta Sarah och vi(iaf jag) var övertygade om att hon inte skulle komma tillbaka så jag hade redan i mitt huvud börjat planera att bygga en flotte..men se de kom tillbaka!
Resten av dagen stekte, doppade och rörde vi på fläsket bland kor, får och trevliga män på uddar. 
Marcus försökte lösa det lättaste korsordet ever..försökte ;) Sarah var besatt av att gräva ut ett fästinghuvud ur sin arm..mindre lyckat..och Jonna ville starta vattenkrig med mig...jag vann ;D
Jättehärlig dag :D Tack vänner!
Kvällen kom och vi puttrade tillbaka till hamnen för att köra in till Ronneby, köpa thaiboxar och sätta oss nere på bryggan vid ån i solen - mys! Fick en speta i handen och vi undrade varför de inte hade slipat trädäcket..
Sedan var det två stopp och lite sightseeing på Hjorthöjden och Kallinge innan vi körde till Leråkra för att hälsa på alltid lika trevliga Gert och Britt och gott kaffe. Hamnade till sist hemma hos mig en timme och fortsatte ut till Stars och Nivå där det blev småsnack framåt natten.


I morse ringde klockan tidigt och jag cyklade glatt till jobb. Runt lunch drabbades jag av akut magsmärtor(jag snackar kniv som vrids rund) och illamående och jag stod framhukad och vred mig bakom kassan samtidigt som jag då skulle vara trevlig och glad mot kunderna. Svettet rann och kroppen skakade som ett asplöv, ingen trevlig upplevelse alls..jag som aldrig tar piller svalde en Ipren men det blev ett snabbvisit för den kom upp lika snabbt.
Calle ringdes iaf in och han kom som räddaren i nöden och jag kunde knalla hem med lite hjälp från päronen(Tack! <3) och biltransport för att dra täcket över mig. Nu är jag någorlunda mig själv igen och ska nog klara av att jobba imorgon. Det är inte kul att bli dålig på jobb för man känner sig så fastlåst, särskilt på helgen då vi bara jobbar två och jag tycker inte att det är schysst att lämna den andra i sticket även om det bara är för en stund innan man blir avbytt.
Traskade till hemköp när jag kom hem och inhandlade fil till magen och träffade min granne i trappan ner, den tantan kan prata hon! Hon var ju självklart tvungen att ta igen hela året som jag har varit borta och på en dag som denna också tydligen! Ja tur man har trevliga grannar iaf  ;D
Fick höra av henne att stambyte är på gång, vilket betyder renoverat badrum och ny dusch! Och att de vill göra om min ena toalett till garderob(en ypperlig idé måste jag säga!) Så nu är jag ännu mindre sugen på att flytta från min lägenhet...


Ikväll ska jag horisonta mig i soffan och se film.


//Anya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar