lördag 11 augusti 2012

[Fieldtrips]


Österlen var det tänkt idag..
Vi hamnade i Karlshamn..
Skulle tagit båt ut till Tärnö/Tjärö men de gick inte så ofta och
 vi kände väl inte riktigt för att vara fast hela dagen...
så vi tog båten till Kastellet istället..

Käkade våfflor(inte jag) och drack kaffe(jag!)..
Hejade på farmenKristina, fick höra lite historia om Wittus Anderssons fängelsevistelse där, kollade på äckligt stora spindlar som hängde upp sina barnkammare i taket med hjälp av spott, jag blev halvt ihjälskrämd av en gubbe nere i krutkammaren(jag vet inte vilket som skrämde mig mest, hans frisyr eller att han hoppade fram urt mörkret) och tog sen Flundran tillbaka till fastlandet...



Letade matställe i stan..tills vi kom på att vi ju kunde käka vid Galtsjön..
Kort och gott...En helt underbart fin och solig dag alltså ;D











Kom hem levande från Kalmar igår, vilket jag inte trodde eftersom himlen öppnade sig och Jonna körde rakt igenom syndafloden med världens mest kassa vindrutetorkare. Tur man bor högst upp på backen ;)


Senare på kvällen fick jag finbesök och hade en grymt rolig kväll med Jonna, Sarah, Sandra och Sofie med förfest hemma hos mig, vi gick vidare till Stars och fastnade där hela kvällen lång och jag fick dansa!  :) Tack tjejer! 

Ikväll ska jag träffa Malin, Dennis och några till för att ta en kik nere på sailet och se vad de har att erbjuda. På tal om får jag väl ta och göra ett ryck nu så jag blir klar.

//Anya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar