onsdag 1 augusti 2012

[En snabbis]

Jobb,jobb och åter jobb. 
Det hinns inte med så mycket mer de här dagarna, särskilt inte när man har en arbetstid som börjar mitt på dagen och slutar på kvällen, inte för tidigt men inte för sent, vilket gör det svårt att hitta på saker både innan och efter. Men ikväll blir det iaf träff med "gamla" tjejkompisarna. Det ska bli himla kul att träffa dem igen efter...ja...tappat räkningen..men det var längesen! Vi får se hur många av dem som dyker upp :) 


Min arbetskamrat frågade mig igår hur det är med mig. Bara sådär rakt upp och ner. Det är bra, svarar jag. Ja för jag tycker du är ovanligt tyst, svarar hon. Jasså? Ja, jag är bara lite trött, får hon tillbaka.
Men hon har så rätt min söta lilla P.
Det är saker som sätter bry i huvudet på mig för tillfället och det gör att jag funderar mycket...och ja..tystnad är en konsekvens av det. Ledsen för det! Bättring är på väg så fort lösningen kommer.


Träffade en gamla arbetskamrat igår och frågade hur det gick med hennes studier och jobb. Det visade sig att hon hade bestämt att det inte var något för henne men att hon gick färdigt och arbetar nu med något helt annat. Skönt att där finns människor som vågar visa att det faktiskt är okej att ångra sitt yrkesval efter år av studier och testa något annat trots allmänheten frågande miner. Kör så det ryker!


Irrelevanta sak: Tittar på mina naglar med slitet nagellack med en suck, ta bort eller bättra på...det lutar åt ta bort..


Resterande av familjen Kind har begett sig till sommarstugan...nej jag är inte avundsjuk, jag ska ju tjäna pengar istället ;) Bada kan jag göra en annan dag..
Sätter mig nog på balkongen en stund och varvar upp för arbetet som stundar idag. Kan hända att jag får lite sol i ansiktet, vem vet. ;)

/Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar