lördag 18 augusti 2012

[Stick Du Stygga Spöke]

Idag har det varit tryckande varmt, ja den tropiska hettan ska slå till imorgon...vi får väl se. Väderexperterna har inte haft särskilt många rätt denna sommaren i´ll say!
Gårdagens kalas var supertrevligt med god mat och gott umgänge. Min syster hade hunnit att fixa allt så bra trots att hon var på "inskolning" på nytt jobb, ja hennes man gjorde en del han också, partytält var uppslaget och buffén var redo att dyka in på, karré och potatisgratäng - nomnom! :D Getingar stack oss och vi slog dem men vi hade trevligt ändå :)
När mörkret trängde sig på så började vi vuxna prata om våra andar och demoner och möten med olika oförklarliga fenomen, ovanför sken en stjärnklar galax.
Så igår firade vi inte bara hennes födelsedag utan också nytt jobb! Grattis vackra syster! =) 


Presentbordet!
Yngsta systerdottern och jag berättade spökhistorier för varandra på kvällen i skenet av myggljusen :) Frågan är vem som blev mest rädd?

Imorgon går dopet av brors lilla Lea av stapeln :) Hon är bara två månader och yngsta tillskottet i släkten, ändå verkade hon så stor i jämförelse med när jag idag fick se min arbetskamrats lilla Elvin som är några veckor gammal. 
Sen byter jag stass från fin klänning till arbetsbyxor och sunkig fotbollströja(mycket glamour i mitt jobb, jag vet..) och jobbar resten av kvällen, lär vara nojig när jag ska somna på kvällen för det betyder att det snart är måndag och det i sin tur betyder att omtentorna läggs ut på internet för alla att ta del av :P 
Skolan närmar sig och det är dags att ta nya tag...och ja just det, nej fortfarande inga nycklar.
Ikväll ska jag bort till bror m familj och kika på film, han har äntligen hittat skräckisen Cabin in the woods, på blueray också! Myyysryys*

//Anya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar