måndag 13 augusti 2012

[Hissade segel]

Fem dagars härliga "semester" är slut och det är dags att ta tag i en veckas arbete!


Igår åkte vi ut med segelbåten(första turen denna sommaren), varför har det tagit till nu innan vi gett oss ut? Ja, vi pratade om det och kom fram till att det är svårt att få ihop både sol, ledigheter och relativt stadig vind men igår var det i alla fall dags, bjuder på några härliga bilder därifrån :)
När vi var på väg ut råkade tampen vira in sig i propellen och vi fick trixa där en halvtimme för att få loss den. Jag trodde aldrig vi skulle komma iväg och det var pust, stonk och stön från pappa. När vi äntligen var på väg att backa ut och höll tummarna på att motorn gick som den skulle så kommer mamma ut från ruffen och säger; - Ska vi sätta upp flaggan nu? 
Vi fick gå för motor en bit eftersom vinden inte riktigt ville göra oss till lags så ett tag var vi uppe i 6 knop ;D Tror det är rekord!


Jag har tappat bort en nyckelknippa och har ingen aning vart den är! Har vänt upp och ner på hela lägenheten och frustrationen kan inte bli större! Jag antar att det tar ut sin rätt att flytta omkring hit och dit hela tiden, trots att jag har varit noga med att lägga allt på den plats de alltid ska ligga, alltså i nyckelskåpet! Grr* Finns där möjligen någon medial person där ute som kan se var jag har lagt dem/tappat dem? 


Igår eftermiddag hamnade jag hos Marcus och strötittade på handbollen Sverige-Frankrike. Samtidigt som "vissa" i rummet blev aningen irriterade när Sverige förlorade så försökte jag uppmuntra med att de iaf tog silver(- Inte fy skam det!)

Tackar alla fina för att ni har förgyllt min helg!
Nu är det dags att trampa bort mot jobb och en kväll i oljans tecken.

//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar