torsdag 23 augusti 2012

[En kyss till poddy den odödlige]

Min älskade lilla Poddy!
Igår under min springtur fastnade jag i världens regnoväder, himlen öppnade sig när jag kommit halvvägs in i skogen och marken blev lerig på två sekunder, skit samma! tänkte jag, skönt med lite svalka ;) sprang om en tjej och fylldes med stolthet över min prestation..
Halvvägs dog också poddy...svor högt för mig själv bland granar och rötter, svor ännu mer när jag blev omsprungen av en spänstig man, jag blir aldrig omsprungen, kanske för att jag alltid är ensam i spåret, men jag intalar mig att det är för att jag springer så satans snabbt ;P intalade mig att jag lät honom springa om och att dagsformen var lite ur balans...
Iaf hoppet känns långt borta för den lilla fyrkantiga rosa kompis som följer mig var jag än går. Den har varit med om mycket genom åren, kaffespill, regn, storm, svett och tårar men det värsta var nog när Saffy råkade kissa på den..då trodde jag seriöst att det var ute med den. Men den återhämtade sig, vilket jag hoppas att den skulle göra även denna gång. 
Jag gav den gårdagen och idag pluggade jag med spänning in den i usb-uttaget, inget hände, nu har den suttit ett tag och blinkade till någon sekund för att igen slockna...var det för evigt tro?
Vilka materiella problem man kan ha ibland..
Mina stackars ben är stela idag, stretcha för tusan Anja! 
Mötte också killen som sprang om mig när jag kom i mål, där stod han, dyblöt och log så trevligt..efter lite pinsam tystnad så fick jag reda på att han skulle springa Lidingöloppet. Han talade friskt om att han brukade springa den här rundan(märk 6km terräng) 2 gånger om och satsar på att snart testa 3 gånger..jag kanske ska ge mig ut hit snart igen, tänkte jag :D
Tränar du till något speciellt? frågar han sen..
Jag står där som en dränkt katt, bligar och skrattar lite lätt - Jag, ehh, nej, bara för min egen skull, säger jag. Men för att inte verka sämre så slängde jag in att jag funderade på att springa Göteborgvarvet..Hey! En tjej måste få glänsa lite ;)

Igår kväll traskade jag bort till Marcus och vi tittade på film och drack rödvin sådär på en onsdag. The Avengers hette den visst, 10 minuter senare suckar jag och säger att jag tycker den är tråkig, så Marcus drog igång Ps3 istället. Sen satt vi och skrattade åt kinesiska gubbar som enligt oss ropade Lasange! Jeans å sånt och Naughty girl varje gång de kom in på arenan. Vet inte hur de designar de där gubbarna men en av dem hade vad som verkade vara en slapp penis i ansiktet...

Har fått nyheten att jag kan bo kvar under samma tak till söndag åtminstone :) Sen är det dags att åka tillbaka till Kalmar och skolan som startar =)
Har två nyfikna tjejer...(ja ni vet vilka ni är!) som våndas av att de inte får veta vissa saker. Vill bara säga att jag INTE kommer att spilla ett ord. Lägger man näsan i blöt så blir den vattenfylld...

Cykeltur in till staun står på schemat nu och jag hoppas att jag får reda på min tenta idag!

//Anya 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar