onsdag 22 augusti 2012

[Nya tiders mål]

Månaden i min lägenhet är förbi. 
Imorgon är sista dagen för denna gång som jag spenderar i den. 
Det är med blandade känslor som jag kommer att lämna tillbaka nyckeln. 
Men efter lite snack med mig själv så har jag intalat mig att inte älta. 
Jag ska inte se det som ett avslut. 
Jag ser det som ett nytt kapitel i boken om mitt liv.
Där varje kapitel flyter in i nästkommande. 
Jag ser höstterminen som en utflykt och ett äventyr och vet att det kommer att hända massor med spännande saker! 

Med en vecka innan skolstart så stack jag igår en runda till Kalmar för att kika läget - alles gütt. Träffade dessutom en av de nya grannarna...John hette han...så nu har vi två :P Jag menar hallå! Av alla tusentals namn så har vi inte haft speciellt stort urval i korridoren och de flesta har varit snarlika, Jonna, John,John,(Jessica), (Daniel), (David), Anna, Anja, Amanda...osv. Hade det skadat med en Peter, Kristina eller Örjan..? Nej vi får väl fortsätta att kalla varandra för ja, varandra helt enkelt. =)

Igår hann jag iaf sola(10 min), senare gick jag på bio med min äldsta syster och såg Batman (the dark knight rises). En bra och välgjord film som jag starkt rekommenderar för alla er som vill att det ska hända saker på bioduken. Där var inte särskilt många i lokalen heller, vilket var skönt. Något som inte var lika skönt är stolarna, förstår inte hur de tänkte när de gjorde en sprillans ny biograf utan kopphållare och dessutom 30 cm till stolen framför, mina knän skrek i slutet(filmen var 2.45..) Att sitta i 90 graders vinkel så länge känns!

Träning: 
Cyklade 2 mil igår också och sprang 5 km på kvällen efter bion. Kände mig en aning stel när jag vaknade i morse, borde kanske satsa på stretch lite bättre ;/
Idag satsar jag på 6 km terräng och cykling 5km. Pratade lite med min arbetskamrat om kost(han är bra på vad man ska äta och inte äta när man tränar så man får i sig alla nödvändiga näringsämnen från maten) och vet att däri ligger min felande länk. Liksom många andra så ser jag inte alltid över min kost och vad jag stoppar i mig nuförtiden, vet inte hur/när och var det ändrade sig men innan var jag grymt duktig på att hålla mig inom vissa rimliga gränser. 
Pratade med Calle(--ll-) på jobb om Triathlon(Ironman) och om galningar som faktiskt utför dessa. Sträckor som 3860 m, 180 km och 42.2 km nämndes, och alla ska de göras efter varandra och såklart den sistnämnda, värsta möjliga ska man utföra sist också! Jag som bävrar, men har ett sug, efter att någon gång springa Göteborgsvarvet och det är bara på 2.1mil! Men det hade varit roligt att kanske någon gång göra ett minitriathlon ;D

Uppdates:
CSN har gett mig tummen upp för ännu en ekonomiskt givande termin...och jobbet likaså - Tack för det! Skulle dragit ner på arbetstiderna men det lär nog bli en del jobb framöver också. Vilket är bra om jag ska iväg och åka svarta backen över nyår ;)
Tentamen är inskickad och mottagen, nu väntar jag på resultat :/ 

//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar