torsdag 9 augusti 2012

[Play On]

Det luktade höst i luften idag när jag gick min morgonrunda....
Jag är inte redo för hösten..hey! Jag har ju inte kommit över sommaren än!
Jag gillar våra årstider ta mig inte fel, det ligger en charm över dem och hur naturen skiftar i färg och form..men om de hade skött sig och hållit sig till sina "scheman" så hade allt varit bra.

Befinner mig i Kalmar för tillfället, har knaprat på en god müsli till frukost och njuter av ledigheten. Vi kom hit igår. Miss Jamare mådde bra och hade tydligen inte saknat mig så mycket eftersom hon sprang ifrån mig och in i Jonnas rum när jag tänkte ta upp henne i min famn...välkommen hem matte, eller något, HaH! 

Höll oss i Jessica och Davids rum och "tittade" på fotboll/handboll resten av kvällen. Jessica gjorde rabarberpaj som luktade himmelskt(nej, jag åt faktiskt inte, jag har ett löfte till mig själv, remember?) Jag hade vindruvor och nötter istället. Så jag satte näsan under hennes tallrik och inbillade mig att jag åt en bit, fungerade alldeles utmärkt....
Det är nästan så att när jag har varit utan godsaker några dagar så tycker jag det är synd att falla tillbaka och förstöra det jag uthärdat bara för en stunds njutning...för det är vad det är, 5 sekunder, sedan är det uppätet och du får gå med ånger resten av tiden.
Storasyster ringde och skulle berätta att hon klippt sig själv mitt i fotbollstittandet(ja vi kan bli lite högljudda när vi pratar - fick rullande ögon av Jonna) ;P 
Hon hade iaf klippt bort all blekning upp till öronen, fick se en bild och det blev snyggt! Men hon har ju alltid passat i allt ;P Det är hennes lott i livet. Hon kan ta mormors gamla blåröda morgonrock i frotté och få den att se ut som en het höstnyhet bara hon viker upp ärmarna lite...hade en annan tagit den på sig hade jag sett ut som den amerikanska flaggan ute på campingtur.
Jag klippte mig också igår budget a´la Anja, men bara luggen. Det tar nog ett tag innan jag ger mig på att klippa längderna på mig själv, det räcker att göra det på andra ;)

Får se vad dagen och dagens festival ger oss, det regnar just nu men det kanske ändrar sig under dagen annars blir det paraply!

Fixat nya låtar i min poddy äntligen! Oh, vad det ska bli mycket roligare att springa nu!
Ny favoritlåt just för tillfället: Maroon 5 - One more night

Pss. Fick just veta att Jonna glömt sin kyckling på tining i micron...hela natten...- hahahaha its great to be back!

//Anya


2 kommentarer:

  1. Tur att man kan roa någon med sina misslyckande... Sånt händer inte i lägenheten!! ;D

    SvaraRadera
  2. Hahaha du bjuder på den i all ära, ellerhur :)

    SvaraRadera